ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 

A Diákmunka Szervező és Vállalkozó Iskolaszövetkezet (a továbbiakban: Szolgáltató vagy Adatkezelő vagy Diákmunka) célja, hogy közreműködjön a nappali tagozatos tanuló és hallgató tagjai (a továbbiakban: Tagok) számára megfelelő munkafeltételek biztosításában (a továbbiakban: Szolgáltatások). Jelen adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: Tájékoztató) célja, hogy a Tagok, a munkát keresők (a továbbiakban: Jelentkezők), valamint a Diákmunka Szolgáltatásait igénybe vevők (a Tagok, a Jelentkezők és a Diákmunka Szolgáltatásait igénybe vevők a továbbiakban együtt: Érintett) tájékoztatást kapjanak a Diákmunka Szolgáltatásai nyújtása során követett és alkalmazott adatkezelési gyakorlatról.

 

A Diákmunka elkötelezett az Érintett személyes adatainak védelmében, ezért a személyes adatok kezelése során kiemelt figyelmet fordít a jogszabályi rendelkezések betartására. A Diákmunka kijelenti, hogy a személyes adatok kezelésére jogszerű, tisztességes és átlátható módon, továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: GDPR) rendelkezéseivel összhangban kerül sor. Ennek megfelelően a jelen Tájékoztató tartalmazza a Diákmunka által nyújtott Szolgáltatások során megvalósuló adatkezelések célját, jogalapját, a személyes adatok tárolásának időtartamát, továbbá az Érintettek személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogait és jogorvoslati lehetőségeit.

 

Tekintettel arra, hogy a jelen Tájékoztató III. pontjában meghatározott állásra történő jelentkezéssel kapcsolatos tevékenységek célját, valamint az adatkezelés módját és eszközeit a Szolgáltató és a Focus Work Kft., mint munkaerő közvetítéssel foglalkozó társaság közösen határozzák meg, a GDPR értelmében közös adatkezelőnek minősülnek.

 

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

Az Adatkezelők adatai:

 

Diákmunka Szervező és Vállalkozó Iskolaszövetkezet

székhely: H-1119 Budapest, Fehérvári út 127. VI/21.

cégjegyzékszám: Cg. 01-02-053760

nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

e-mail cím: info@dmsbp.hu

telefon: (061) 467-0111

web: www.dmsbp.hu

 

Focus Work Kft.

székhely: 1143 Budapest, Stefánia út 32.

cégjegyzékszám: Cg. 01-09-188116

nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

e-mail cím: info@focuswork.hu

telefon: (061) 467-0111

web: www.focuswork.hu

 

Kérjük, hogy a Diákmunka Szolgáltatásainak igénybevétele előtt figyelmesen olvassa végig jelen Tájékoztatót.

 

A Szolgáltató külön felhívja az Érintettek figyelmét arra, hogy amennyiben jelen Tájékoztatóban foglalt valamely adatkezeléshez hozzájárulásukat adták, azt jogosultak bármikor visszavonni a jelen Tájékoztatóban részletezettek szerint. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

 

A Szolgáltató tájékoztatja az Érintetteket, hogy amennyiben a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele, az Érintett köteles a jelen Tájékoztatóban foglalt személyes adatait megadni, amelynek elmaradása esetén nem tudja a Szolgáltatásokat igénybe venni.

 

Személyes adatok megadására kizárólag 16. életévüket betöltött személyek jogosultak; 16 éven aluliak törvényes képviselőjük hozzájárulásával adhatnak meg személyes adatot.   

 

  1. SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE ISKOLASZÖVETKEZETI TAGSÁGGAL KAPCSOLATBAN

 

2.1       Iskolaszövetkezeti tagság és az ahhoz kapcsolódó dokumentumok (Tagsági megállapodás / belépési kérelem / kilépési nyilatkozat / közgyűlési meghatalmazás / nyilatkozat diákigazolvány bemutatásáról)

 

A tagsági megállapodás és a belépési nyilatkozat aláírásával iskolaszövetkezeti taggá váló Tagok esetében a megadott személyes adatok kezelésének célja a tagsággal járó jogok érvényesítése és kötelezettségek teljesítése.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Iskolaszövetkezeti tagsággal járó jogok érvényesítése és kötelezettségek teljesítése, tagnyilvántartás vezetése, azonosítás, kapcsolattartás Tagsághoz kapcsolódó adatok esetén: szövetkezetekről szóló 2006. évi X. törvény illetve a Szolgáltató Alapszabályának teljesítése

 

A tagság megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

 

 

 

Tanúk adatai tekintetében a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 325.§-a.

A belépési kérelem és tagsági megállapodás adatai: név, születési hely, idő, anyja neve, állampolgárság, diákigazolvány szám, személyi igazolvány szám, adóazonosító jel, TAJ szám, lakcím, ideiglenes/levelezési cím, számlavezető bank és számlatulajdonos neve, bankszámlaszám, oktatási intézmény neve, címe, belépési kérelem, kilépési nyilatkozat, iskolalátogatási igazolás

 

 

 

 

 

 

Meghatalmazás esetén a meghatalmazott neve, anyja neve, személyi igazolvány száma, lakcíme, meghatalmazás a Szolgáltató közgyűlésén történő képviseletre, illetve a meghatalmazás visszavonása

 

Diákigazolvány bemutatásáról szóló nyilatkozat esetén név, születési hely, idő, anyja neve, diákigazolvány száma, kiállítás napja, érvényessége

 

 

Tanúk neve és címe

Tagsági jogviszonyhoz kapcsolódó dokumentumokat és adatokat (belépési kérelem, tagsági megállapodás, kilépési nyilatkozat, iskolalátogatási igazolás vagy diákigazolvány másolat, tagnyilvántartás) a Szolgáltató határidő nélkül megőrzi, azzal, hogy a személyes adatok megőrzésének szükségességét a Tag tagsági viszonyának megszűnését követő 50 év elteltével felül kell vizsgálni.

 

Amennyiben a Tag a tagsági jogviszonyát nem szűnteti meg, úgy az utolsó teljesítési (munkavégzési) naptól számított 50 év elteltével kell felülvizsgálni az adatok megtartásának szükségességét.

 

A Szolgáltató a meghatalmazást a tagság megszűnését, míg a meghatalmazás visszavonását az azt követő 5 évig kezeli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az alap nyilatkozat megőrzési idejéig.

 

 

Felhívjuk a Tagok figyelmét, hogy az adatok szolgáltatásának elmaradása esetén nem jön létre érvényesen a tagi megállapodás, illetve a Tag nem tud munkát végezni.

 

2.2       Szülői beleegyező nyilatkozat

 

18 éven aluli diákok szülői beleegyező nyilatkozattal vállalhatnak munkát.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Szülői hozzájárulás biztosítása a 18 éven aluli Tagok munkavállalásához. Munka Törvénykönyve

 

A tagság megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

Szülő neve, születési helye, ideje, anyja születési neve, Tag gyermek neve, születési helye, ideje, anyja születési neve, életkora, szülő hozzájáruló nyilatkozata, aláírása

 

A Szolgáltató a beleegyező nyilatkozatot és az abban szereplő személyes adatokat a 18 éven aluli Tag 18. életévének betöltésétől számított 8 évig, vagy ha az korábbi, a tagság megszűnését követő 8 évig kezeli.

 

2.3       Bankszámlaszám megadásához szükséges nyilatkozat

 

A Tagoknak nem kötelező saját bankszámlaszámmal rendelkeznie, ezért lehetőség van más bankszámlaszámot is megadni. A Tagok tudomásul veszik, hogy amennyiben a nyilatkozaton harmadik személy adatait is megadták, nyilatkozni kötelesek, hogy rendelkeznek a harmadik személy felhatalmazásával a személyes adatainak megadására vonatkozóan.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Munkabér átutalásához szükséges bankszámlaszám megadása. Iskolaszövetkezeti tagsági megállapodás illetve kiegészítő megállapodás teljesítése

 

 

A tagság megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

Tanúk tekintetében a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 325.§-a.

Számlatulajdonos neve, pénzintézet neve, bankszámlaszám, nyilatkozó neve, születési helye, ideje, anyja születési neve, tanúk neve és címe

 

A Szolgáltató a nyilatkozatot és az abban szereplő személyes adatokat a tagság megszűnését, illetve új bankszámlaszám megadását követő 5 évig kezeli.

 

2.4       Külső szolgáltatás teljesítése (harmadik személyek számára végzett munka)

 

A Tag a tagsági megállapodáshoz kapcsolódó kiegészítő megállapodás aláírásával vállalja, hogy a Diákmunka tevékenységében történő személyes közreműködését a Diákmunka által harmadik személy részére („Külső Szolgáltatás Fogadója”) nyújtott külső szolgáltatás keretében teljesíti. A külső szolgáltatás teljesítése során a Tag jelenléti íven szereplő személyes adatainak és kapcsolattartási célból a telefonszámának a Külső Szolgáltatás Fogadója részére történő továbbítására lehet szükség a szolgáltatás teljesítése és a Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója közötti elszámolás céljából.

A Diákmunka felhívja a figyelmet arra, hogy a Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója a külső szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos adatkezelés tekintetében közös adatkezelőnek minősül. A Diákmunka a Tagokat a tagsági megállapodáshoz kapcsolódó kiegészítő megállapodásban minden esetben tájékoztatja a Külső Szolgáltatás Fogadójáról az adatkezelés megkezdését megelőzően.

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Munkavégzési lehetőség biztosítása, munkára jelentkezés, személyes közreműködés teljesítése külső szolgáltatás keretében, azonosítás, kapcsolattartás A Tag személyes adatainak kezelésére kerül sor a tagsági megállapodás és a tagsági megállapodáshoz kapcsolódó kiegészítő megállapodás teljesítése érdekében.

A tagság megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

Szolgáltató által kezelt adatok: név, születési hely, idő, anyja születési neve, teljesítendő feladat, díjazás összege, teljesítés helye, időtartama, ütemezése, utasítást adó személy

Jelenléti íven szereplő adatok: név, születési dátum, munkakör, munkavégzés helye és ideje, ledolgozott munkaórák száma, telefonszám, aláírás

Tagsági megállapodáshoz kapcsolódó kiegészítő megállapodás teljesítését követő 5 év.

 

 

 

 

 

A Diákmunka a jelenléti íven szereplő adatokat a Külső Szolgáltatás Fogadójával történő elszámolás keretében kiállított számla kiállításának napjától számított 8 évig kezeli.

 

 

A Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója a külső szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos adatkezelés tekintetében tehát közös adatkezelőnek minősülnek. A közös adatkezelés feltételeit a Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója külön megállapodásban rögzítik az alábbi lényeges feltételekkel:

  • A Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója a külső szolgáltatás teljesítésével kapcsolatban, különösen a teljesítés igazolása és kapcsolattartás céljából közös adatkezelést folytatnak a Külső Szolgáltatás Fogadójánál munkát ellátó Tagok személyes adatai tekintetében.
  • A Diákmunka részére a külső szolgáltatási tevékenység ellátásáért fizetendő vállalkozási díj kifizetéséhez a Külső Szolgáltatás Fogadója teljesítési igazolást állít ki. A teljesítési igazolás illetve a vállalkozási díj a munkában részt vevő Tagok jelenléti íven rögzített ledolgozott munkaóráin alapul. A jelenléti íven az alábbi személyes adatok kerülnek megadásra: név, születési dátum, munkakör, munkavégzés helye és ideje, ledolgozott munkaórák száma, utasítást adó személy neve, aláírás. A Tag telefonszámát a Taggal való kapcsolatfelvétel elősegítésére kezelik a Felek.
  • A Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója megállapodnak, hogy külön-külön is kötelesek a Tagok jogainak gyakorlását a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően teljesíteni a saját maguk által a Tagoktól kapott kérelmek és beadványok alapján fennálló kötelezettségek teljesítése kapcsán. A Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója bármelyikénél felmerülő beadvány vagy kérés esetén ezen fél köteles a másik felet erről haladéktalanul értesíteni. A Diákmunka és a Külső Szolgáltatás Fogadója kötelesek feltüntetni a Tagok részére küldött válaszban a közös adatkezelés tényét.

 

III.        SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE ÁLLÁSRA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS SORÁN

 

A Diákmunka és a Focus Work Kft. (jelen III. pont alkalmazásában a továbbiakban együtt: Közös Adatkezelők), mint munkaerő közvetítéssel foglalkozó társaság az állásra történő jelentkezések kapcsán szorosan együttműködnek és az ezek során megvalósuló adatkezelések tekintetében közös adatkezelőnek minősülnek. A közös adatkezelés feltételeit a Közös Adatkezelők külön megállapodásban rögzítik az alábbi lényeges feltételekkel:

  • A Közös Adatkezelők a Jelentkezők állásra történő jelentkezésével összefüggő személyes adatok kezelésével kapcsolatban – ideértve a munkaerő-kiválasztás teljes folyamatát, vagyis különösen a hirdetés feladását, jelentkezések fogadását, jelentkezések elbírálását, személyes interjú lefolytatását, adatok rögzítését, a Jelentkezővel való kapcsolattartást – közös adatkezelést folytatnak.
  • Közös Adatkezelők megállapodnak, hogy külön-külön is kötelesek a Jelentkezők jogainak gyakorlását a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően teljesíteni a saját maguk által a Jelentkezőktől kapott kérelmek és beadványok alapján fennálló kötelezettségek teljesítése kapcsán. A Közös Adatkezelők bármelyikénél felmerülő beadvány vagy kérés esetén ezen fél köteles a másik felet erről haladéktalanul értesíteni. A Közös Adatkezelők kötelesek feltüntetni a Jelentkezők részére küldött válaszban a közös adatkezelés tényét.

 

3.1       Álláspályázatra jelentkezők adatainak kezelése

 

A Jelentkezők a Diákmunka vagy a Focus Work Kft. által meghirdetett álláspályázatra jelentkezhetnek az álláspályázatban szereplő úton, álláskereső portálon keresztül, illetve a Diákmunka Munkavállalási Adatlapjának kitöltésével (lásd a jelen Tájékoztató 3.4 pontját). Amennyiben az adott Jelentkező nem kerül kiválasztásra a megpályázott pozícióra, személyes adatait kizárólag abban az esetben kezelik a Közös Adatkezelők, amennyiben ahhoz a Jelentkező hozzájárulását adta. Különleges adat kezelésére csak abban az esetben kerül sor, ha az a pozíció betöltésének elbírálásához elengedhetetlen. A hozzájárulást a Jelentkező jogosult bármikor visszavonni. A Jelentkező tudomásul veszi, hogy amennyiben az álláspályázatra jelentkezés során referencia személyt adott meg, e személlyel a Közös Adatkezelők felvehetik a kapcsolatot a Jelentkező szakmai tapasztalatainak ellenőrzése céljából. Ez esetben a Jelentkező nyilatkozni köteles, hogy rendelkezik a harmadik személy felhatalmazásával a személyes adatainak megadására vonatkozóan.

 

Álláspályázatra történő jelentkezés esetén a Jelentkező elküldi adatait a Diákmunka vagy a Focus Work Kft. részére az álláshirdetésben megjelölt címre vagy álláskereső portálon keresztül, amelyet a Diákmunka vagy a Focus Work Kft. e-mailben visszaigazolnak. A visszaigazoláshoz a Közös Adatkezelők csatolják jelen Tájékoztatót, és felhívják a Jelentkező figyelmét arra, hogy az álláspályázatra történő jelentkezése személyes adatainak kezeléséhez történő hozzájárulását jelenti, azonban hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni.

 

 

 

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Álláspályázatra jelentkezés, azonosítás, a pozíció betöltésének elbírálásához szükséges információk értékelése, kapcsolattartás Érintett Jelentkező hozzájárulása név, e-mail cím, telefonszám, lakcím, születési hely és idő, megpályázott pozíció neve, különleges adat (pl. egészségügyi adat), tapasztalatok (korábbi munkahely neve és az ott eltöltött időszak, pozíció leírása), iskolai végzettség, idegen nyelvismeret, csatolt önéletrajz egyéb adatai, csatolt motivációs levél A pályázat / önéletrajz benyújtásának napjától számított 60 napig (kivéve, ha az Érintett kéri adatainak további 1 évig történő kezelését későbbi más munkakör betöltésének lehetősége miatt) vagy a Jelentkező időközben tett törlési igényéig

 

 

 

 

 

 

 

3.2       Álláspályázat nélkül jelentkezők adatinak kezelése

 

A Jelentkező jelentkezhet állásra kiírt álláspályázat nélkül is önéletrajzának, motivációs levelének stb. Szolgáltató részére történő megküldésével. Ebben az esetben a Szolgáltató válaszlevelet küld e-mailben a Jelentkező részére, amelyben tájékoztatja az adatkezelés feltételeiről.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Azonosítás, a pozíció betöltésének elbírálásához szükséges információk értékelése, kapcsolattartás Érintett Jelentkező hozzájárulása név, e-mail cím, telefonszám, lakcím, születési hely és idő, megpályázott pozíció neve, különleges adat (pl. egészségügyi adat), tapasztalatok (korábbi munkahely neve és az ott eltöltött időszak, pozíció leírása), iskolai végzettség, idegen nyelvismeret, csatolt önéletrajz egyéb adatai, csatolt motivációs levél Az önéletrajz benyújtásának napjától számított 1 évig későbbi más munkakör betöltésének lehetősége miatt vagy a Jelentkező időközben tett törlési igényéig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3       Állásinterjúval kapcsolatos adatkezelés

 

A Közös Adatkezelők a meghirdetett álláspályázatra jelentkezett / önéletrajzát megküldött és a Közös Adatkezelők által kiválasztott Jelentkezőkkel szakmai állásinterjút folytatnak le.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Az interjún résztvevő Jelentkező szakmai kompetenciájának és a betöltendő pozícióhoz szükséges adatainak felvétele, kapcsolattartás. Érintett Jelentkező hozzájárulása név, születési hely és idő, megpályázott pozíció neve, különleges adat (pl. egészségügyi adat), tapasztalatok (korábbi munkahely neve és az ott eltöltött időszak, pozíció leírása), iskolai végzettség, idegen nyelvismeret, csatolt önéletrajz egyéb adatai, csatolt motivációs levél, a Közös Adatkezelők véleménye, megjegyzése, az interjún elhangzott egyéb személyes adatok Az interjút követő 30 napig (kivéve, ha a Jelentkező kéri adatainak további 1 évig történő kezelését későbbi más munkakör betöltésének lehetősége miatt) vagy a Jelentkező időközben tett törlési igényéig

 

 

3.4       Munkavállalási Adatlappal kapcsolatos adatkezelés (Regisztráció)

 

A Jelentkezőnek lehetősége van arra, hogy a Szolgáltató irodájában történő személyes megjelenés során a külön erre rendszeresített Munkavállalási Adatlapon megadja adatait, valamint a betöltendő munkakörrel kapcsolatos igényeit annak érdekében, hogy a megfelelő állásajánlattal keressék meg a Közös Adatkezelők. A Munkavállalási Adatlap kitöltése során kizárólag a Jelentkező azon adatainak felvételére kerül sor, amelyek az álláskereséshez szükségesek.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Álláspályázatra jelentkezés, azonosítás, a pozíció betöltésének elbírálásához szükséges információk értékelése, kapcsolattartás Érintett Jelentkező hozzájárulása

Iskolaszövetkezeti tag esetén a szerződés teljesítése

 

A tagság megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

Név, telefonszám, e-mail cím, lakcím, születési hely, idő, legmagasabb iskolai végzettség, szakképesítés, nyelvismeret, jogosítvány, autó, számítógépes ismeretek, milyen munkát vállal, mikor szeretne dolgozni, hozzájáruló nyilatkozat az adatok kezeléséhez, egyéb megjegyzések Jelentkező időközben tett törlési igényéig vagy az iskolaszövetkezeti tagság fennállásáig

 

  1. SZOLGÁLTATÓ EGYÉB ADATKEZELÉSEI

 

4.1       Ajánlatkérés és szerződéskötés

 

A Szolgáltató lehetővé teszi az Érintettek számára, hogy az alábbiakban részletezett adataik megadásával a Szolgáltatótól ajánlatot kérjenek, amelynek elfogadása esetén szerződés jön létre a Szolgáltató és az ajánlatkérő Érintett között.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére vonatkozó ajánlatkérés; szerződéskötés, fizetés, számlázás, kapcsolattartás és információ-megosztás a szolgáltatással kapcsolatban. Szerződés megkötését megelőzően az Érintett kérésére történő lépések megtétele

 

 

 

 

Szerződés teljesítése

 

 

 

 

Számla kiállítása és megőrzése tekintetében: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése

 

A szerződés megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

ajánlatkéréshez kapcsolódó adatok: név, e-mail cím, telefonszám, dátum, időpont, a szolgáltatás típusa és az üzenetben megadott egyéb személyes adatok

 

 

szerződéskötéshez kapcsolódó adatok: név, cím, e-mail cím, telefonszám, szolgáltatás típusa, szolgáltatási díj

 

számlázási adatok: név, cím, szolgáltatási díj

az ajánlat érvényességi idejének lejártáig

 

 

 

 

 

 

 

amennyiben az ajánlatkérés nyomán szerződés jön létre a Szolgáltató és az Érintett között, a szerződés megszűnését követő 5 évig

 

számla kiállításától számított 8 évig

 

Személyes adatok címzettjei és a címtettek kategóriái

 

 

Adatfeldolgozó Adatfeldolgozói Tevékenység
név:Enormis Consulting Kft.

cím:1054 Budapest, Alkotmány utca 16. 1/5.

Könyvelési és számlázási szolgáltatások

 

4.2       Kapcsolatfelvétel során kezelt adatok

 

Amennyiben a Diákmunka Szolgáltatásainak igénybevétele során az Érintettnek kérdése, problémája van, egyéb célból kapcsolatfelvételt kezdeményez, a jelen Tájékoztatóban megadott elérhetőségeken keresztül léphet kapcsolatba a Diákmunkával.

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Érintettek tájékoztatása a kapcsolatfelvétel során feltett kérdésekkel, észrevételekkel kapcsolatban; a kapcsolatfelvétel során történt információcsere visszakereshetősége Érintett hozzájárulása név, e-mail cím, dátum, időpont, és az üzenetben megadott egyéb személyes adatok az Érintett hozzájárulásának visszavonásáig, de legfeljebb az adatközléstől számított 5 évig

 

4.3       Természetes személy szerződő partnerek adatainak kezelése

Amennyiben a Szolgáltató valamely természetes személlyel vagy egyéni vállalkozóval szerződést köt, a létrejövő szerződésben tájékoztatni kell a másik szerződő felet, hogy az adatkezelés a szerződés teljesítése jogcímén alapul. A szerződő felet továbbá tájékoztatni kell arról is, ha személyes adatai adatfeldolgozó részére kerülnek átadásra.

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Szerződés megkötése, teljesítése, üzleti kapcsolattartás

 

szerződés teljesítése, szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtétele

 

A tagság megszűnését követően jogi kötelezettség teljesítése illetve jogi igények előterjesztése, érvényesítése vagy védelme (GDPR 17. cikk (3) b)e))

 

név, születési hely, idő, anyja neve, lakcím, adószám, vállalkozói igazolvány szám, személyi igazolvány szám, telefonszám, e-mail cím, bankszámlaszám szerződés megszűnését követő 5 év


4.4       Jogi személy szerződő partnerek természetes személy képviselőinek elérhetőségi adatai

Amennyiben a Szolgáltató valamely jogi személlyel szerződést köt, a szerződő partner képviselőjét, kapcsolattartásra kijelölt munkavállalóját a létrejövő szerződésben tájékoztatni kell, hogy a kapcsolattartáshoz szükséges személyes adatok kezelése a Szolgáltató jogos érdeke jogcímén alapul. A szerződő felet továbbá tájékoztatni kell arról is, ha személyes adatai adatfeldolgozó részére kerülnek átadásra.

A Szolgáltató rögzíti, hogy érdekmérlegelés körében megállapította, hogy jogos érdekének érvényesítése előnyt élvez a munkavállaló személyes adataihoz fűződő rendelkezési jogához képest, mivel az a munkavállaló munkakörének ellátásához szükséges és arányos korlátozás. Az érintettet megilleti a tiltakozás joga ezen adatkezelés ellen.

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Szerződés teljesítése, üzleti kapcsolattartás

 

szerződés teljesítéséhez fűződő jogos érdek természetes személy neve, címe, telefonszáma, e-mail címe szerződés megszűnését követő 5 év

 

4.5       Közösségi oldalakon történő jelenlét és marketing

 

A Szolgáltató elérhető a Facebook közösségi portálon abból a célból, hogy aktuális álláshirdetéseit közzétegye és a munkát keresőknek lehetősége legyen a közösségi oldalon keresztül is kapcsolatba lépni a Szolgáltatóval. A Szolgáltató az Érintettekkel kizárólag akkor lép kapcsolatba és kezeli személyes adatait, ha az Érintett a közösségi oldalon keresztül keresi meg a Szolgáltatót. Az Érintett a Facebook adatkezeléséről az alábbi linken keresztül kaphat tájékoztatást: https://www.facebook.com/about/privacy/

 

Adatkezelés Célja Adatkezelés Jogalapja Kezelt Adatok Köre Adatkezelés Időtartama
Azonosítás, kapcsolattartás. Érintett hozzájárulása

 

 

név, e-mail cím, fotó, a közösségi oldalon keresztül küldött üzenet, értékelés Érintett kérésére történő törlésig.

 

4.6       A honlap adatkezelései

 

A www.dmsbp.hu honlap meglátogatásakor a webszerver automatikusan naplózza az Érintett tevékenységét a szolgáltatások működésének biztosítása céljából. Ennek során – többek között – az alábbi adatok kezelésére kerül sor: IP cím, eszköz és böngésző adatok, internetszolgáltatói adatok, operációs rendszer stb., amelyek önmagukban a Felhasználó azonosítására nem alkalmasak, azonban egymással vagy egyéb adatokkal összekapcsolva alkalmasak arra, hogy segítségükkel az Érintettre vonatkozó következtetéseket lehessen levonni. A Szolgáltató a naplóállományok elemzése során felmerült adatokat más információval nem kapcsolja össze, az Érintett személyének azonosítására nem törekszik.

 

A honlaplátogatói adatok webszerver általi rögzítésével megvalósított adatkezelések az interneten elterjedt adatkezelések, így azokat az internet használatával, weblapok látogatásával elfogadja az Érintett. A honlapot az Arteries Studio Kft. üzemelteti, részletes adatkezelési tájékoztatójuk itt érhető el: https://arteries.hu/data/cib/Adatkezelesi_tajekoztato_Arteries.pdf.

 

Személyes adatok címzettjei és a címtettek kategóriái

 

Adatfeldolgozó Adatfeldolgozói Tevékenység
név: Arteries Studio Kft.

cím:2162 Őrbottyán, Fő út 89.

 

Szerverszolgáltatás

Tárhelyszolgáltatás

 

Külső szolgáltatók naplózással kapcsolatos adatkezelése

 

A külső szolgáltatók szervere közvetlenül az Érintett számítógépével áll kapcsolatban, és a külső szolgáltatók a szerverükre történő közvetlen kapcsolódás, az Érintett böngészőjével való közvetlen kommunikáció miatt felhasználói adatokat (például IP cím­, böngésző, operációs rendszer adatai, egérmutató mozgása, meglátogatott oldal címe és a látogatás időpontja) képesek gyűjteni.

 

  1. A SZEMÉLYES ADATOK TÁROLÁSÁNAK MÓDJA, AZ ADATKEZELÉS BIZTONSÁGA

 

A személyes adatok biztonságos tárolása a Diákmunka telephelyén található szerveren illetve papír alapon zárt szekrényben történik.  A Szolgáltató az adatkezelési műveleteket úgy tervezi meg és hajtja végre, hogy a GDPR, az Infotv. és az adatkezelésre vonatkozó más szabályok alkalmazása során biztosítsa az Érintettek magánszférájának védelmét.

 

A Szolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy az adatkezelésekkel kapcsolatban felmerülő kockázatok mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantáljon, ideértve, többek között, adott esetben: (i) a személyes adatok álnevesítését és titkosítását; (ii) a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló képességét; (iii) fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet állítani; (iv) az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére szolgáló eljárást.

 

A Szolgáltató különösen az alábbi konkrét intézkedéseket teszi az adatbiztonság megteremtése és fenntartása érdekében:

 

  • Mentés: A hálózati kiszolgáló gépen (a továbbiakban: szerver) tárolt személyes adatok elvesztésének elkerülése rendszeres mentéssel biztosítható.
  • Tűzvédelem: Az adatokat és adatbázisokat tűzvédelmi és vagyonvédelmi berendezésekkel ellátott helyiségben kell elhelyezni.
  • Vírusvédelem: A személyes adatokat kezelő ügyintézők, alkalmazottak asztali számítógépein gondoskodni kell a vírusmentesítésről.
  • Hozzáférés-védelem: Az adatokhoz csak érvényes, személyre szóló jogosultsággal lehet hozzáférni.
  • Hálózati védelem: A mindenkor rendelkezésre álló számítástechnikai eszközök felhasználásával meg kell akadályozni, hogy adatokat tároló, hálózaton keresztül elérhető szerverekhez illetéktelen személy hozzáférjen.

 

  1. ÉRINTETT JOGAI

 

6.1       Általános rendelkezések

 

Jelen Tájékoztató tartalmazza az Érintett személyes adataival kapcsolatos információkat. Az Érintett kérésére szóbeli tájékoztatás is adható, feltéve, hogy igazolta személyazonosságát. A Szolgáltató az Érintett alábbiakban ismertetett jogai gyakorlására irányuló kérelmének a teljesítését nem tagadhatja meg, kivéve, ha bizonyítja, hogy az Érintettet nem áll módjában azonosítani. Amennyiben a Szolgáltatónak megalapozott kétségei vannak a kérelmet benyújtó természetes személy kilétével kapcsolatban, további, az Érintett személyazonosságának megerősítéséhez szükséges információk nyújtását kérheti.

 

A Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az Érintettet a kérelme nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további 2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról a Szolgáltató a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az Érintettet. Ha az Érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az Érintett azt másként kéri.

 

Ha a Szolgáltató nem tesz intézkedéseket az Érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az Érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint az Érintett jelen Tájékoztató VIII. pontjában foglalt jogorvoslati lehetőségeiről. A Szolgáltató az információk, valamint a tájékoztatás megadásáért, illetve az ezek nyomán tett intézkedésekért díjat nem számít fel. Ha az Érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, a Szolgáltató, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.

 

6.2       Érintett jogai az adatkezelésekkel kapcsolatban

 

6.2.1     Hozzáférés joga

 

Az Érintett bármikor jogosult felvilágosítást kérni arra vonatkozóan, hogy személyes adatait a Szolgáltató kezeli-e és miként, ideértve az adatkezelés céljait, a címzetteket, akikkel az adatait közölték, vagy a forrást, ahonnan az adatot a Szolgáltató megkapta, a megőrzési időtartamot, az adatkezeléssel kapcsolatos bármely jogát, továbbá az automatizált döntéshozatalra, profilalkotásra vonatkozó információkat, harmadik országba vagy nemzetközi szervezetnek való továbbítás esetén pedig az ezzel kapcsolatos garanciákra vonatkozó információkat. A hozzáférés joga gyakorlása során az Érintett arra is jogosult, hogy az adatok másolatát kérje, elektronikus úton benyújtott kérelem esetén – ellenkező érintetti kérés hiányában – a Szolgáltató a kért információkat elektronikusan (pdf formátumban) bocsátja rendelkezésre. Amennyiben az Érintett hozzáférési joga hátrányosan érinti mások jogait és szabadságait, így különösen mások üzleti titkait vagy szellemi tulajdonát, a Szolgáltató jogosult az Érintett kérelmének teljesítését szükséges és arányos mértékben megtagadni. Abban az esetben, amennyiben az Érintett a fenti tájékoztatást több példányban kéri, a Szolgáltató a többlet példányok elkészítésének adminisztratív költségeivel arányos és ésszerű mértékű díjat, oldalanként 200 Ft-ot számolhat fel.

 

6.2.2     A helyesbítéshez való jog

 

A Szolgáltató az Érintettre vonatkozó személyes adatokat annak kérésére helyesbíti vagy kiegészíti. Amennyiben kétség merül fel a helyesbített adat kapcsán, a Szolgáltató felhívhatja az Érintettet, hogy a pontosított adatot megfelelő módon – elsősorban okirattal – bizonyítsa a Szolgáltató számára. Amennyiben a jelen joggal érintett személyes adatokat a Szolgáltató más személlyel (ti. címzettel mint pl. adatfeldolgozóval) közölte, a Szolgáltató az adat helyesbítését követően haladéktalanul tájékoztatja ezeket a személyeket, feltéve, hogy az nem lehetetlen vagy nem igényel a Szolgáltatótól aránytalan erőfeszítést. Az Érintettet kérésére a Szolgáltató tájékoztatja ezen címzettekről.

 

6.2.3     A törléshez való jog

 

Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére a Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, a Szolgáltató pedig köteles arra, hogy az Érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:

 

(i) a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;

(ii) az Érintett visszavonja a hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;

(iii) az Érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy az Érintett közvetlen üzletszerzés érdekében történő adatkezelés ellen tiltakozik;

(iv) a személyes adatokat jogellenesen kezelték;

(v) a személyes adatokat a Szolgáltatóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;

(vi) a személyes adatok gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások gyermekek részére történő kínálásával kapcsolatosan került sor.

 

Amennyiben a jelen joggal érintett személyes adatokat a Szolgáltató más személlyel (ti. címzettel mint pl. adatfeldolgozóval) közölte, a Szolgáltató a törlést követően haladéktalanul tájékoztatja ezen személyeket, feltéve, hogy az nem lehetetlen vagy nem igényel a Szolgáltatótól aránytalan erőfeszítést. Az Érintettet kérésére a Szolgáltató tájékoztatja ezen címzettekről. A Szolgáltató nem köteles az adatok törlésére különösen, ha az adatkezelés (i) a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; (ii) jogszabályi kötelezettség teljesítése vagy közérdekű feladat végrehajtása céljából; valamint (iii) jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

 

6.2.4     Az adatkezelés korlátozásához való jog

 

Az Érintett jogosult arra, hogy kérésére a Szolgáltató korlátozza az adatkezelést, ha

 

(i) az Érintett vitatja a személyes adatok pontosságát (ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy a Szolgáltató ellenőrizze a személyes adatok pontosságát); vagy

(ii) az adatkezelés jogellenes, és az Érintett ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; vagy

(iii) a Szolgáltatónak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az Érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy

(iv) az adatkezelés közérdekű feladat végrehajtásához szükséges vagy az adatkezelés a Szolgáltató vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, és az Érintett tiltakozott e célokból történő adatkezelés ellen (ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a Szolgáltató jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Érintett jogos indokaival szemben).

 

Az adatkezelés korlátozása azt jelenti, hogy a korlátozással érintett személyes adatokat a tárolás kivételével a Szolgáltató nem kezeli, illetve csak abban a körben kezeli, amihez az Érintett hozzájárult, illetve a Szolgáltató ilyen hozzájárulás hiányában is kezelheti azokat az adatokat, amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy uniós, illetve valamely európai uniós tagállam fontos közérdekére tekintettel szükségesek. A Szolgáltató az adatkezelés korlátozásának feloldásáról az Érintettet előzetesen tájékoztatja. Amennyiben a jelen joggal érintett személyes adatokat a Szolgáltató más személlyel (ti. címzettel mint pl. adatfeldolgozóval) közölte, a Szolgáltató az adatkezelés korlátozásáról haladéktalanul tájékoztatja ezen személyeket, feltéve, hogy az nem lehetetlen vagy nem igényel a Szolgáltatótól aránytalan erőfeszítést. Az Érintettet kérésére a Szolgáltató tájékoztatja ezen címzettekről.

 

6.2.5     A tiltakozáshoz való jog

 

Az Érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen (ideértve a profilalkotást is), ha az adatkezelés közérdekű feladat végrehajtásához vagy a Szolgáltató vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha a Szolgáltató bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

 

Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, az Érintett jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha az Érintett tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.

 

A tiltakozási jogra legkésőbb az érintettel való első kapcsolatfelvétel során kifejezetten fel kell hívni az érintett figyelmét, és az erre vonatkozó tájékoztatást egyértelműen és minden más információtól elkülönítve kell megjeleníteni.

 

Ha a személyes adatok kezelésére statisztikai célból kerül sor, az Érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból tiltakozhasson a rá vonatkozó személyes adatok kezelése ellen, kivéve, ha az adatkezelésre közérdekű okból végzett feladat végrehajtása érdekében van szükség.

 

 

6.2.6     Az adathordozhatósághoz való jog

 

A Szolgáltató adatkezelései során nem valósul meg olyan adatkezelés, amely adathordozhatóság biztosítását tenné szükségessé.

 

6.2.7     Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást

 

A Szolgáltató adatkezelései során automatizált döntéshozatal nem valósul meg.

 

6.2.8     Adatvédelmi incidens*

 

Az adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, a Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az Érintettet az adatvédelmi incidensről. A tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az alábbi információkat és intézkedéseket: (i) tájékoztatást nyújtó kapcsolattartó neve és elérhetősége; (ii) az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következmények; (iii) a Szolgáltató által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedések.

 

Az Érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül: (i) a Szolgáltató megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták; (ii) a Szolgáltató az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az Érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg; (iii) a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az Érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az Érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.

 

6.2.9     Tájékoztatás a személyes adatok harmadik országba történő továbbításáról

 

A Szolgáltató nem továbbít személyes adatokat az Európai Unión kívülre.

 

VII.       FELELŐSSÉG ÉS KÁRTÉRÍTÉS

 

Minden olyan személy, aki az Infotv. vagy a GDPR megsértésének eredményeként vagyoni vagy nem vagyoni kárt szenvedett, az elszenvedett kárért a Szolgáltatótól vagy a jelen Tájékoztatóban megjelölt más adatkezelőtől vagy az adatfeldolgozóktól kártérítésre jogosult.

 

Az adatkezelésben érintett valamennyi adatkezelő felelősséggel tartozik minden olyan kárért, amelyet az Infotv.-t vagy a GDPR-t sértő adatkezelés okozott. Az adatfeldolgozó csak abban az esetben tartozik felelősséggel az adatkezelés által okozott károkért, ha nem tartotta be az Infotv.-ben vagy a GDPR-ban meghatározott, kifejezetten az adatfeldolgozókat terhelő kötelezettségeket, vagy ha a Szolgáltató jogszerű utasításait figyelmen kívül hagyta vagy azokkal ellentétesen járt el.

 

A Szolgáltató, illetve az adatfeldolgozó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt előidéző eseményért őt semmilyen módon nem terheli felelősség. Ha több adatkezelő vagy több adatfeldolgozó vagy mind az adatkezelő mind az adatfeldolgozó érintett ugyanabban az adatkezelésben, és felelősséggel tartozik az adatkezelés által okozott károkért, minden egyes adatkezelő vagy adatfeldolgozó az Érintett tényleges kártérítésének biztosítása érdekében egyetemleges felelősséggel tartozik a teljes kárért.

 

VIII.      PANASZ, JOGOSRVOSLAT

 

Amennyiben a Szolgáltató adatkezelésével kapcsolatban kérdése, észrevétele, problémája van, forduljon a Szolgáltatóhoz az I. pontban megjelölt elérhetőségeken.

 

Ha az Érintett úgy ítéli meg, hogy a Szolgáltató általi személyes adatainak kezelése megsérti a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályok, így különösen az Infotv. vagy a GDPR rendelkezéseit, jogában áll a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál („NAIH”) panaszt benyújtani.

 

A NAIH elérhetőségei:

Honlap: http://naih.hu/
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36-1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

Az Érintettnek joga van más, így különösen a szokásos tartózkodási helye, munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti európai uniós tagállamban létrehozott, felügyeleti hatóságnál is panaszt tenni.

 

Az Érintett – panasztételi jogától függetlenül – fenti jogsérelem esetén bírósághoz is fordulhat. Adatkezelő esetén az illetékes bíróság a Fővárosi Törvényszék, azonban az Érintett a pert a lakóhelye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja. Magyarországon a törvényszékek elérhetősége az alábbi linken található: http://birosag.hu/torvenyszekek. Az Érintett továbbá a pert a szokásos tartózkodási helye szerinti tagállam hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósága előtt is megindíthatja, amennyiben az Érintett szokásos tartózkodási helye az Európai Unió más tagállamában van.

 

Az Érintett jogosult bírósághoz fordulni a felügyeleti hatóság rá vonatkozó, jogilag kötelező erejű döntésével szemben is. Az Érintett jogosult továbbá bírósági jogorvoslatra, ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal vagy három hónapon belül nem tájékoztatja az Érintettet a benyújtott panaszával kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről. Az Érintettnek jogában áll a panasznak a nevében történő benyújtásával, a felügyeleti hatóság határozatának bírósági felülvizsgálatával, a keresetindítással, valamint a kártérítési jogának a nevében történő érvényesítésével egy olyan nonprofit jellegű szervezetet vagy egyesületet megbízni, amelyet valamely európai uniós tagállam jogának megfelelően hoztak létre és amelynek alapszabályban rögzített céljai a közérdek szolgálata, valamint az Érintettek jogainak és szabadságának a személyes adatok vonatkozásában biztosított védelme.

 

Jelen Tájékozató elérhető a Szolgáltató 1143 Budapest, Stefánia út 32. magasföldszint 1. címén, a http://dmsbp.hu/ honlapon illetve kérésre az Érintett rendelkezésére bocsátandó. Jelen tájékoztató megállapítása és módosítása az igazgatóság hatáskörébe tartozik.

 

Kelt, Budapest 2019. május hó 16. napján